FÉNYEK. KÉPEK. FÉNY/KÉPEK. MOZGÓ FÉNYEK. MOZGÓ KÉPEK. MOZGÓ/FÉNY/KÉPEK. KERETBE ZÁRT ÉS SZABADON TERJEDő FÉNYHULLÁMOK, SZOBORKÉNT TESTET ÖLTő FÉNYOBJEKTEK.
AZ ON TÉRSPECIFIKUS CSOPORTOS KIÁLLÍTÁS A LIGHTHOUSE FÉNYMűVÉSZETI SZÖVETSÉG ALKOTÓINAK KOMPOZÍCIÓIT MUTATJA BE EGY RENDHAGYÓ HELYSZÍNEN, ALKALMI KIÁLLÍTÓTÉRRÉ AVATVA A DEBRECENI CSOKONAI SZÍNHÁZ KÜLÖNLEGES ATMOSZFÉRÁJÚ KÖRNYEZETÉT.
KOVÁCS Ivó:
Neo-barokk I. [2020]
Az üres tér – feltételezhetnénk – egyformán üres mindenhol, azaz szimmetrikus minden irányban. Azonban mégsem szimmetrikus: itt-ott megtörik, elhajlik, összesűrűsödik.
Amikor összesűrűsödik tömege lesz, az eddig láthatatlan fény áthalad rajta, lelassul, megszilárdul, egy része anyag lesz, felületet képez, azaz láthatóvá válik. Az összesűrűsödött anyag igyekszik öntudatlanul egységesen kitölteni az adott teret, amit az eddig láthatatlan szimmetriatörő kölcsönhatások időnként megzavarnak, de így szintén láthatóvá válnak. Az erőhatások okát nem ismerjük, de ha láthatóvá válnak talán jobban megértjük.
A vetített animációban a végtelen teret a mennyezet vetített része jelképezi, a láthatatlan erők pedig egyszerű szabályok, akár a vonzás és a taszítás. Az egyszerű szabályokkal generált animáció a barokk kori illúzionisztikus mennyezetfreskókon megjelenő dekoratív, jelentés nélküli elemekre hasonlít. Logikájában ellentétpárokra épül. Összhatásában pedig olyan összetett, hogy a nézőnek misztikusnak hat, pedig az algoritmus csak öntudatlanul újra és újra kijelöli, kinyitja és kitölti a teret.
BORDOS László Zsolt:
Fényformák
BORDOS László Zsolt:
Umbra Triplicata
Healium :
HEXA
KOVÁCS Ivó:
Neo-barokk I.
KOVÁCS Ivó:
Neo-barokk II.
“Omni-tér”
Kiégő Izzók:
RE-FRACTURE
KITZINGER Gábor – MIKOLAI Martin – TARDOS Hanna:
Limbo
MÁTRAI Erik:
Mozgó fal
NAGY András – ADORJÁN Zalán:
Reflectio
SZIGETI G Csongor:
NapTű
SZIGETI G Csongor:
R-FLOW 1.1