FÉNYEK. KÉPEK. FÉNY/KÉPEK. MOZGÓ FÉNYEK. MOZGÓ KÉPEK. MOZGÓ/FÉNY/KÉPEK. KERETBE ZÁRT ÉS SZABADON TERJEDő FÉNYHULLÁMOK, SZOBORKÉNT TESTET ÖLTő FÉNYOBJEKTEK.
AZ ON TÉRSPECIFIKUS CSOPORTOS KIÁLLÍTÁS A LIGHTHOUSE FÉNYMűVÉSZETI SZÖVETSÉG ALKOTÓINAK KOMPOZÍCIÓIT MUTATJA BE EGY RENDHAGYÓ HELYSZÍNEN, ALKALMI KIÁLLÍTÓTÉRRÉ AVATVA A DEBRECENI CSOKONAI SZÍNHÁZ KÜLÖNLEGES ATMOSZFÉRÁJÚ KÖRNYEZETÉT.
BORDOS László Zsolt:
UMBRA TRIPLICATA [2014]
Bordos László Zsolt 3D objekt mapping installációja egy térbeli vetítés fizikális és virtuális képi vetületeit egyesítve érzékelteti a fény és az árnyékok térmódosító erejét. A valódi tárgyat (objekt) képező fémkereteken túl, a műalkotás virtuális rétege (3D animáció) egy projektor segítségével vetül a rácsszerkezetre. A virtuális és materiális elemek kombinálásával, e két réteg közötti kölcsönhatást felhasználva, a műalkotás a valós és a virtuális tartalom közötti kapcsolatot szemlélteti.
Hogyan befolyásolja a 3D mapping technikákkal kiegészített kettős perspektíva látásunkat és a térélmény észlelésének módját? Bár a vizuális élmény értelmezéséhez az emberi agy a korábbi tapasztalatok értelmezési sémáit használja, amikor a virtuális fényforrás elmozdul, felborítja alapvető térérzékelési logikánkat: a fény és az árnyékkörnyezet alapállása megváltozik és kimozdulunk megszokott értelmezési sémáinkból.
3D animáció és vetítés: BORDOS László Zsolt
fémkeretek: id. BORDOS László
BORDOS László Zsolt:
Fényformák
BORDOS László Zsolt:
Umbra Triplicata
Healium :
HEXA
KOVÁCS Ivó:
Neo-barokk I.
KOVÁCS Ivó:
Neo-barokk II.
“Omni-tér”
Kiégő Izzók:
RE-FRACTURE
KITZINGER Gábor – MIKOLAI Martin – TARDOS Hanna:
Limbo
MÁTRAI Erik:
Mozgó fal
NAGY András – ADORJÁN Zalán:
Reflectio
SZIGETI G Csongor:
NapTű
SZIGETI G Csongor:
R-FLOW 1.1